Crikvenica, Novi Vinodolski, 26.- 27.8.2016

Bola noc jedna hodina 24. augusta, keď sme nastupovali pred Domom Matice slovenskej v Lučenci do autobusu, ktorý nás odviezol do Chorvátska na Medzinárodný folklórny festival „Adriatica folk fest“ Crikvenica a Novi Vinodolski. Cesta ubehla vo veselej atmosfére. Tešili sme sa, že opäť po dlhšom čase ideme vystupovať do zahraničia. Pred obedom sme dorazili do cieľa – do rezortu Uvala Scott pri mestečku Kraljevica, kde sme boli ubytovaní. Po krátkom oddychu sme si obliekli plavky, zobrali uteráky a už sme si vychutnávali more a slnko.
Vo štvrtok 25.8. sme mali výletový deň. Pobrali sme sa na ostrov Krk, kde sme navštívili mestečko Vrbnik s najužšou uličkou na svete. No a poobede sme si užívali vlny v letovisku Baška. Ďalší deň – piatok 26.8. – nás už čakalo večerné vystúpenie v Crikvenici. Preto sme mali doobeda nácvik a poobede sme len relaxovali vo vode. Večerné vystúpenie v Crikvenici pozostávalo z 2 blokov, v ktorých zaznela národná skladba – Mám záhradku a úpravy ľudových piesní ( Bodaj by Vás, 4 nôcky nespala som, Limbora, Hora horička….). Záver vystúpenia sme spestrili afrosongami. Spievali sme priamo pri mori o to bol zážitok z vystúpenia krajší.
Sobota 27.8. bola tiež festivalová. Cez deň sme opäť navštívili Crikvenicu, no tentoraz sme si užívali more a pláž. Večer sme sa presunuli do mesta Novi Vinodolski, kde sa konalo naše ďalšie vystúpenie. Okrem nás tu aj v Crikvenici vystupovali ďalšie 3 súbory zo Slovenska a jeden z Rumunska. Po vystúpení sme si ešte užívali večernú promenádu s kaviarničkami a obchodíkmi so suvenírami.
Prišiel deň nášho odchodu – nedeľa. Nechcelo sa nám, cítili sme sa veľmi dobre. Oddýchli sme si, užili slnka a vody a zažili super vystúpenia. Ale všetko sa raz začína a raz končí, a tak sa skončil aj náš pobyt v Chorvátsku.
Domov sme došli v ranných hodinách plní zážitkov. Na záver sa nám treba poďakovať pani Alenke Rezkovej za dobrý nápad s týmto festivalom, aj za vybavenie potrebných vecí a samozrejme našim šoférom, ktorí nás šťastne doviezli aj tam aj naspäť domov.
Už teraz sa tešíme na ďalšie nové vystúpenia.